Vi letar efter dig som har ett genuint intresse för teknik och att en stark vilja att kunna hjälpa till.

Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande.
Du ska vara en person som tycker om att vara behjälplig och som vill ge kunden en bra kundupplevelse.
Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier.
Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT teknik och minst ett års erfarenhet av Servicedesk
Du är engagerad, entusiastisk, glad och mycket serviceinriktad.
Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor.

 

Dina arbetsuppgifter

I rollen som supporttekniker i 1st line är du företagets ansiktet utåt och har mycket kontakt med verksamhetens kunder.
Vi söker därför personer som kan hjälpa kunden rent tekniskt, men som också kan få kunden att känna sig väl bemött.
Du kommer arbeta med att ta emot inkommande samtal där du löser kundens problem genom vägledning eller fjärrstyrning.
Om ärendet blir för omfattande lämnar du över till 2nd line.
Utöver att ta emot samtal är du även delaktig i mer avancerad tekniskt felsökning.
Tjänsten är med placering i Malmö 

Vi vill att du har erfarenhet av arbete i Servicedesk och kunskap kring felsökning och O365.
Meriterande är om du även har kunskaper inom :
Azure
Managed Engine
Backup
Servermanagering

 

Om ansökan

Maila CV och personligt brev till oss där du beskriver dig själv och varför just du är rätt person för den tjänsten och skicka till: [email protected]
Märk rubriken på ditt mail med: Supporttekniker Malmö
Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du söker tjänsten så fort som möjligt.

Marie Andersson, Rekryterare
[email protected]
0705443604